FEDAIA inaugura el Cicle “Garantir els drets, protegir el futur” al Palau Macaya

Notícies

Inici » FEDAIA inaugura el Cicle “Garantir els drets, protegir el futur” al Palau Macaya

FEDAIA inaugura el Cicle"Garantir els drets, protegir el futur" al Palau Macaya
25/01/2026

Dimecres passat, un centenar de persones van assistir a l’obertura  del cicle “Garantir els drets, protegir el futur. De la consciència social a l’acció política, la infància és prioritat”, un dels projectes guanyadors de la Convocatòria de Reflexió 2025 del Palau Macaya.

La sessió inaugural va obrir amb una conferència del Ombudsman per la Infància d’Irlanda, Dr. Nial Muldoon,  i seguidament, amb un espai de diàleg  que, sota el títol “La perspectiva dels drets de la infància a les polítiques públiques”, va abordar  la necessitat de garantir els  drets de la infància i l’adolescència posant especial èmfasi en les diverses formes de discriminació i vulneració que pateixen. Junt a Nial Muldoon, van participar-hi Aida C. Rodríguez, adjunta a la Síndica de Greuges per als drets de la infància; José Antonio Ruiz, president de la Plataforma d’Infància de Catalunya (PINCAT);  Loli Rodríguez, vicepresidenta de FEDAIA i presidenta de la Fundació IDEA, i  Carmelita Lapadula, responsable de coneixement i innovació social de la FEDAIA.

Durant l’acte es va posar de manifest les mancances de les polítiques públiques en relació a les infàncies i adolescències i es van exposar idees per tal de millorar unes inversions i plantejaments que garanteixin la igualtat d’oportunitats i els drets.

A la clausura hi va assistir el president del Parlament de Catalunya, Josep Rull, qui va escoltar les reivindicacions per part de FEDAIA en relació a l’infrafinançament del Tercer Sector que acompanya les infàncies i adolescències en situació de vulnerabilitat i en relació a les ajudes a les famílies que estan en situació de risc.

El cicle continuarà fins el mes de març amb tres ponències més: el 24 de març amb la ponència “Discriminacions interseccionals: gènere, origen i condicions socioeconòmiques”, a càrrec de Maria Rodó Zarate;  el 21 d’abril, “Drets, cura i reparació: una mirada al bon tracte i a l’interès superior de l’infant”, a càrrec de Jorge Barudy;  i l’última , el 9 de juny amb el títol “Del diàleg a l’acció: propostes per impulsar el canvi”, una conferència de cloenda que té com a objectiu compartir les conclusions i propostes
principals de tot el projecte.

Facebook
Twitter
LinkedIn